10 augusti 2009

Snapphanar!

av Kim Kimselius

Det hela börjar med att Ramona ska bo hos sin farmor en tid. När hon sedan hittar ett gammalt dokument i huset händer det något, och plötsligt är hon i snapphanarnas tid år 1676!!!

Hennes vän Theo åker efter henne i tiden, men han hamnar på motståndarsidan. Mitt i allt ihop råkar Ramona slå i huvudet och minns nästan ingenting. Men till sist hittar dom varandra när dom står i strid på liv och död!

Som alla andra Kims böcker jag har läst så är den här också JÄTTEBRA!

Ett sommarboktips från Hedvig, 11 år.


1 kommentar:

Kim M Kimselius sa...

Har bläddrat mig ned genom alla boktipsen och blir förvånad över att jag har hittat så många av mina böcker här. Tack, snälla Hedvig för alla dina underbara kommentarer av böckerna.
Kramisar från författaren Kim M. Kimselius