14 december 2009

Lucka nummer 14

Pappan med de stora skorna
av Moni Nilsson

I boken får ni möta mig, Semlan, som är tolv år och tycker om att skriva topplistor. Ni får också möta min bästa vän Gordon, vi har varit bästisar sedan så länge jag kan minnas.

Alla i klassen tycker att Gordon är en lite nördig, men Gordon bryr sig inte om vad andra tycker. Ibland leker Gordon och jag kärleksleken, då tränar vi oss på att pussas! Egentligen vill jag pussa Lino istället, han är den sötaste killen i klassen, men det en hemlighet. Jag har inte ens berättat det för Gordon, fast vi berättar allt för varandra.

Allting är som vanligt i det lugna radhusområdet där vi bor. Tills en dag då min mamma och pappa berättar att de ska skiljas. Pappa redan köpt ett likadant radhus som det vi bodde i, bara några kvarter bort. Där är allt spegelvänt. Det är förvirrande, särskilt för min lillebror Bento, han börjar kissa i garderoben istället för i toaletten på nätterna.

En bok om mitt liv helt enkelt!

En rolig och fängslande bok för dig som är från 10 år.

Inga kommentarer: