27 juni 2011

Syskonkärlek

av Katarina von Bredow

När vi så småningom reste oss och började vandra hemåt, lade Ludvig armen om mina axlar.
-Var fan går gränsen, egentligen?! frågade han. När begår vi lagbrottet? Det kan väl inte vara brottsligt att krama sin syster? Är man en en brottsling om man får stånd av att krama henne för länge? Var övergår den oskyldiga pussen i den brottsliga kyssen? Eller är alltsammans helt lagligt ända tills man tränger in i henne? I så fall kan man ju ha ett alldeles lagligt, men otroligt erotiskt förhållande till sin syster!
-Fråga inte mig om allt det där! Jag visste inte ens att vi var brottslingar förrän Eva talade om det!
-Inte jag heller.
Hans blick svepte över parken. Människor satt på filtar och bänkar och gottade sig i solen.
-Ibland har jag lust att ge fan i dem. Att låta alla veta att jag älskar dig, och låta dem tycka vad de vill! Det kan väl för fan inte vara olagligt att bli kär?! Sen kan nån jävla åklagare stå där och försöka bevisa att vi har gått över gränsen, du och jag.

Trots att boken handlar om något så tabubelagt som en kärleksrelation mellan två syskon, kan man inte annat än älska den här boken! Den beskriver kärlek och sex på ett befriande fantastiskt sätt. Det är en underbar ungdomsbok. Jag har läst om den flera gångar och den är lika bra varje gång!
Det är en sån där bok som man verkligen saknar när man läst ut den. Berörs lika starkt av den varje gång jag läser den


Sommarboktips av Yona 16 år.

Inga kommentarer: