01 juli 2009

Darkside

av Tom Becker

Darkside handlar om 2 pojkar som heter Jonthan Starling och Ricky Thomas. En mörkare del av London kallas Darkside, där lever alla utstötta.

En man som äger en cirkus är ute efter pojkarna därför att de är ättlingar till en Darkside-bor och en Lightside-bor. Han vill ha dem på sin cirkus och låta dem bli ihjälslitna av några djur. Ricky blev kidnappad på en skolresa och Jonathan tar sig ensam till Darkside efter att blivit jagad av en jätte som heter Humble. Hans pappa berättade innan han gav sig av att han var hälften Darkside-bo, och Mrs Elwood gav honom en kula som han skulle visa för sin pappas vän i Darkside, som hette Carnegie och var en varulv. Han får också lära känna en tjej vid namn Raquella. Pojkarna känner inte varandra och ändå har de något gemensamt.

Den här boken hade jag lite svårt att förstå i början. Men när jag väl kom i boken klarnade det. Jag tycker att den här boken var lite för spännande för min smak, men jag är helt tokig i böcker om monster och onaturliga väsen så den här boken föll nog ganska bra i min smak. Jag tyckte det var som mest spännande när Ricky hade rymt.

Ett sommarboktips från Livia, 12år

Inga kommentarer: