09 december 2011

Lucka 9

Förvandlad av Mårten Melin

”När jag vaknade la jag genast märke till tre konstiga saker:

1. Jag var inte hungrig. Det var jag annars alltid när jag vaknade. Fast jag var rejält törstig.

2. När jag drog undan täcket märkte jag att jag hade en massa jord under fötterna. What, liksom? Var kom den ifrån?

3. Jag hade hårstrån i munnen. Små, korta. Som om jag tuggat på ett gosedjur i sömnen eller något.”

Måns mamma och pappa vet, det vilar en förbannelse över deras släkt, men till Måns säger dom att han går i sömnen och att han måste byta skola. En sådan skola där man bor.

Den nya skolan kallas för Monsterskolan av folket i staden och där händer det många underliga saker…

En spännande, fängslande och övernaturlig berättelse som passar både tjejer och killar i åldern 10-13 år.

Inga kommentarer: